Onze eerste 10 dagem om Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Marlijn Guido - WaarBenJij.nu Onze eerste 10 dagem om Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Marlijn Guido - WaarBenJij.nu

Onze eerste 10 dagem om Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Marlijn

18 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Rotorua

In 10 dagen tijd zijn wij van het het prachtige Auckland via Northland en Coromandel doorgereist naar Rotorua. Onderstaand een kort verhaaltje (gezien de internettijd) over deze trip.

Vorige week vrijdag hebben we onze 'one love - bob marley' wicked van opgehaald in Auckland en is ons grote Nieuw-Zeeland roadtrip avontuur begonnen. Na de drukte en schoonheid van Auckland achter ons te hebben gelaten was het eerste doel 'Cape Reinga'; het meest noordelijke puntje van Nieuw-Zeeland. Hier zijn we heimelijk in gefaald aangezien we een grove overschatting hebben gemaakt van de wegen hier; waar de snelheids limiet 100km/u is haal je in werkelijkheid een gemiddelde van 60. Daar tegenover staat dat de schoonheid waar je doorheen rijdt meer dan alles goed maakt.
Uiteindelijk zijn we in Ahipara uitgekomen waar we aan het begin van de 90-mile beach de eerste nacht hebben doorgebracht op een luxe camping (met warm water!). In dit rustige strand standje hebben we 2 sandboards gehuurd en zijn we losgegaan op de plaatselijke duinen, een verfrissende duik was hierna meer dan welkom! Bijzonder was het om een uur over het strand te lopen en niemand tegen te komen (op een paar verdwaalde surfers na).

Het volgende doel was Maitai bay, een fantstische (Bounty) baai vol zon, zand en hikes. Hierna zijn we via het Maori museum in Paihi en de wereldberoemde Hunterwasser (oid) WC's naar Hot water beach in Coromandal gereden. Het bezoeken van hot water beach 'at night' was bijzonder en ondanks de goede intentie van het graven van een kuil net zoals de Oosterburen in Zeeland, was het kijken naar de gekte van de 10-tallen mensen die dit wel op 2 vierkante meter probeerde eigenlijk het leukst!

Met een tussenstop in McLaren falls waar we midden in het park hebben geslapen en 's ochtends bij de watervallen een verfrissende duik hebben genomen zijn we nu beland in Rotorua. Van hieruit zullen we het noordereiland verder gaan verkennen.

Wanneer we weer een internet plekje tegenkomen zullen we snel weer iets van ons laten weten!